Bo och bygga

Bo i lägenhet

Det finns lägenheter att hyra eller köpa.

Om du vill hyra en lägenhet ska du ringa Bjuvsbostäder på telefon 042-458 51 50.

Bo i villa

Vill du bygga en egen villa finns det lediga tomter att köpa.

Du måste ha tillstånd från kommunen för att bygga.

Vill du bygga om din villa behöver du kanske söka tillstånd för

detta. Ring 042-458 50 00.

Värme

Behöver du råd när det gäller uppvärmning av din villa kan du ringa kommunen så hjälper de dig vidare. Telefonumret är 042-458 50 00.

Avfall och återvinning

I Bjuvs kommun ska allt avfall sorteras.

Bor du i villa får du speciella kärl för avfall.

Du kan själv lämna avfall på återvinningscentralen i Bjuv.

Webbredaktör: Agnes Petersen (asp)
Sidan ändrad: 2017-04-13

Kontakt

Bjuvs kommun

Telefon växel 042-458 50 00

Skicka e-post